چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wed 1 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
محیط زیست چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۳:۲۶:۲۹

تاثیر آلودگی صوتی بر رفتار پستانداران دریایی

باشگاه خبری فراساحل: بررسی‌ها نشان می‌دهد آلودگی صوتی ناشی از فعالیت‌های انسان بر پستانداران دریایی در دریای مدیترانه تاثیر نامطلوب دارد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از ایسنا، گروهی از متخصصان دانشگاه "آلکالا"ی اسپانیا و کارشناسانی از چند دانشگاه دیگر به مطالعه روی تاثیرات بالقوه آلودگی‌های صوتی ناشی از فعالیت انسان روی پستانداران دریای مدیترانه پرداختند. در این بررسی از تجهیزاتی برای "مانیتورینگ" آبی استفاده شد که در عمق‌های مختلف قرار داده شد تا به تشخیص صدا، ضبط و تقسیم‌بندی آن بپردازند. این اصوات منشأهای مختلفی داشته است. این تجهیزات که SAMARUC نام دارد، به گفته محققان بر خلاف دستگاه‌های دیگر تنها به ضبط صدا نمی‌پردازد و الگوریتم‌های فرآیند صدا را ادغام کرده و قادر به ارائه فایل‌های صوتی لیست شده برای رخدادهای آبی مختلف است.
همچنین این دستگاه می‌تواند برای تشخیص و تقسیم بندی صداهای ضبط شده برنامه‌ریزی شود و به آن اجازه می‌دهد تا صداهای منتشر شده از وال‌ها، دلفین‌ها، قایق‌ها و تجهیزات بندر را تشخیص دهد. به گزارش نیچر ورلد نیوز، محققان امیدوارند با این بررسی بتوانند تنوع زیستی منطقه مدیترانه را مشخص کنند که به تشخیص رفتارهای پستانداران دریایی و الگوی مهاجرت آنها کمک می‌کند. همچنین این یافته‌ها محققان را قادر می‌سازد تا جزئیات منبع و سطح آلودگی صوتی در این منطقه را دسته بندی کنند.



  کد خبر : 2127
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :